Witaj!

Ocena wątku:
  • 22 Głosów - 2.95 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reklama to relaks?
#1
Reklamy zawsze naśmiewały się z ludzkich ułomności. Czy wszyscy pamiętamy reklamę znanego płynu do mycia? W reklamie tego produktu widzimy mężczyznę, który nie dość, że wygląda jak największy niechluj, to w dodatku jego zachowanie i sposób sprzątania jest bardzo uwłaczający. Jednak nikt nie burzył się po obejrzeniu tej reklamy. Wszyscy wzięli to za żart, a produkt sprzedawał się wyśmienicie.
Dlaczego nikt nie zgłaszał sprzeciwu gdy na ekranach naszych telewizorów ukazała się reklama znanego supermarketu, która promowała się hasłem :”Nie dla idiotów” pokazując ludzi w naprawdę idiotycznych sytuacjach, dodatkowo zastrzegała sobie prawo zakupu swoich produktów jedynie ludziom „inteligentnym”.
Wydaje mi się, że oglądanie takiej reklamy nie działa w żaden sposób na nasze postępowanie. Nie ma tam zawartego wzorca zachowań. Jedynie śmieszne lub przesadne postępowania, bo reklama im głupsza tym bardziej ją zapamiętujemy.
Osobiście uważam, że reklamy polegają na przejaskrawieniu rzeczywistości. Ukazują kompletne życiowe niedorajdy albo piękne i estetyczne ciała. Przecież, jeśli wszyscy ukazywaliby w reklamach polską rzeczywistość to czy na pewno było by to ciekawe? I wszystkim by się podobało?
Czy po ciężkim dniu w pracy czy szkole chcielibyśmy oglądać pracujących Polaków lub uczących się studentów? Czy chcielibyśmy oglądać w telewizji biedę? Oczywiście, że nie! Po pracy mamy się odprężyć i zapomnieć o naszych problemach. Przed telewizorem siadamy, żeby się zrelaksować i nie myśleć o codzienności. Dlatego na ekranach telewizorów widzimy wygłupiających się ludzi, ładne kobiety i słyszymy żartobliwe uwagi.
Oczywiście niektóre reklamy są trochę niesmaczne, ale najwidoczniej taki był zamysł twórców bądź producentów. Myślę, że jeśli nam się to nie podoba to możemy co najwyżej omijać półki sklepowe z danym produktem lub nie oglądać telewizji.
 
 


Skocz do: